Tuesday, August 4, 2009

JKM '08: Kembali Bersua...

Assalamualaikum dan Salam Kasih kepada semua. Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya menitipkan sesuatu di sini. Warkah kali nie, saya ingin mencoretkan sebuah perjumpaan yang diadakan buat julung kalinya setelah kami semua berpisah atas dasar pegangan tanggungjawab dan amanah yang telah terlerai dalam genggaman kami semua setelah ianya dilaksana selama setahun.

Semalam, tanggal 3 Ogos 2009, jam 9 malam bertempat di Dewan Merdeka, Kolej Rahman Putra, Universiti Teknologi Malaysia, telah diadakan sebuah perjumpaan di kalangan kami, kaum keluarga Jawatankuasa Kolej Mahasiswa (JKM) Kolej Rahman Putra bagi sesi lepas, iaitu sesi 2008. Agenda perjumpaan nie adalah menjurus terus terhadap beberapa isu dan perkara yang ingin kami selesaikan iaitu antaranya adalah program reunion yang bakal kami adakan kelak. Alhamdulillah, saya merindui saat-saat sedemikian rupa. Bergelak ketawa, bergurau senda malah tidak lupa juga sesi bertikam lidah.

Tuelah lumrah kehidupan dalam berorganisasi. Adakalanya kita sering seiringan dalam sesuatu pendapat atau cadangan, namun ianya juga tidak lekang dengan segala bangkangan dan ketidak puasan hati yang melanda terhadap sesuatu isu dan agenda yang dibangkitkan. Baiklah, letih nak menaip baris-baris ayat, namun saya sempat mengambil beberapa foto buat tatapan semua. Setiap yang terakam dalam foto nie membawa pelbagai ritmanya yang tersendiri.

Penulis bersama-sama dengan mantan Timbalan Pengerusi JKM '08, saudara Amir Hamzah Othman

Sebahagian keluarga siswi yang hadir ke perjumpaan tersebut

Sebahagian keluarga siswa JKM '08 yang hadir

Penganjur bersama perjumpaan nie, saudari Nik Shazwani Afifah Nik Sazali (tiga dari kanan) dan saudari Nur Haizarisha Suratman (dua dari kanan)


P/S: Hanya saudari Siti Safirah Adiman saja yang tidak dapat hadir ke perjumpaan tersebut atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

0 comments: