Wednesday, May 27, 2009

Catatan Harian Latihan Industri

Minggu keempat
Rabu/27 Mei 2009

0550 Bangun pagi
Kelatnya mata nie...
Tapi, hidup perlu diteruskan jua...
Mana suis lampu nie?

0620 Solat Subuh
"Ya Allah, Kau ampuni dosa-dosa ibu bapaku seperti mana mereka menjagaku sejak aku dilahirkan..."

0630 Sarapan pagi
Minum Vico dan 4 keping roti putih...
Alhamdulillah, cukup sekadar mengalas perut...
Hehehe...

0635 Bersiap untuk ke tempat latihan industri
Mengapalah baju formal saja yng aku kena hadapi hampir sepanjang hari?

0700 Bertolak dari teratak mahligai keluargaku
Alhamdulillah, hari nie abah hantar aku pergi tempat kerja...
Terima kasih abah...

0720 Tiba di tempat kerja
Forest Research Institute Malaysia (FRIM)...
Tuelah nama tempat organisasi yang sedang aku lalui sekarang nie...
Hmm, mana pokok spesies Shorea nie?

0730 Masuk makmal
Alhamdulillah, hari nie nasib baik ada staf yang datang awal bukakan makmal...
Kalau tak, kena tunggu lagi 20 minitlah jawabnya...

0800 Memulakan rutin harian
Hmm, macam biasalah...
Masuk saja makmal, yang pertama sekali, letakkan beg yang berisi laptop...
Lepas tue, setup laptop...
Menghadap laptop sehari suntuk sebelum penyelia bagi tugasan lain pula...
Tapi, sebelum tue, kemas kini Buku Log Latihan Industri dulu...
Perkara harus yang mesti dilaksanakan...

0825 Mula menyiapkan bahagian introduction untuk thesis project aku
Aduhai, kenapalah mata aku blur aje nie?
Silau ke?
Antara nampak atau tak...

1015 Ikut penyelia melihat demonstrasi bagi memasukkan sampel ke dalam gel electrophoresis
Hmm, ilmu baru untuk hari nie...
Seronoknya dapat tengok dengan lebih dekat...

1105 Tamat sesi demonstrasi electrophoresis
Apa lagi?
Sambung baliklah menulis thesis...

1300 Rehat dan solat Zuhur
Hmm, nielah rutin harian aku di kala waktu rehat tengah hari tiba...
Bertapa di Masjid Jamek FRIM sehinggalah hampir tamatnya waktu rehat...
Letihnya mata nie...

1345 Masuk makmal

1400 Mula menyambung kembali kerja-kerja yang tergendala sebelum waktu rehat
Hmm...
Thesis...
Thesis...
Thesis...
Industrial Training Log Book...

1640 Solat Asar

1710 Keluar dari makmal
Dah tiba masa yang dinanti-nantikan sepanjang hari...
Waktu balik...
Hehehe...

1715 Abah datang ambil di tempat kerja
Alhamdulillah, awal abah sampai hari nie...

1730 Beli barang di kedai runcit
Mama pesan beli barang...
Kelapa parut 3 biji...
Roti 1 buku...

1745 Tiba di mahligai terindah
Alhamdulillah, sampai juga aku ke rumah...
Bolehlah rehat hari nie...

1800 Makan malam
Tak apa mama...
Meh, Ayang tolong sediakan makan malam...
Alhamdulillah, nasi goreng campur...
Sedapnya (perut tengah kosong seharian)...

1830 Kemas meja makan

1840 Layari internet
Ada komen dari friendster...
Kak Ina hantar komen...
Apa ya?

1930 Mandi

1940 Solat Maghrib

1950 Sambung melayari internet

2040 Minum malam
Hmm, malam nie nak minum air apa ya?
Vico?
Nescafe?
Teh?
Sarsi?
Sky juice?

2100 Layan internet
Hmm, nak tambah ke tak informasi aku nie?
Thesis nie dah cukup padat ke belum?
Blur...

2300 Solat Isya'
Ceh, aku nie selalu sangat terbabas waktu Isya'...
Apalah nak jadi dengan aku nie?
Aduhai...

0020 Tidur
Hui, penatnya...
zzZZzz...

0 comments: