Monday, June 29, 2009

Ayat-ayat Cinta vs Air Mata

http://zyzaimunerin83.files.wordpress.com/2008/06/ayat-ayat-cinta1.jpg

Hari nie aku menggeledah semua koleksi softcopy cerita-cerita yang dah lama aku tak tengok sejak bermulanya demam exam semester lepas. Kali nie, tiba-tiba hati rasa nak tengok Filem Ayat-ayat Cinta. Bagi aku, filem nie tak berapa nak sangat aku tengok berulang kali sebab plot ceritanya yang agak slow. Maaf ya kepada semua peminat filem dan buku nie. Aku bukannya fanatik dengan filem-filem yang bertemakan sebegini. Aku lebih menghayati filem yang berunsurkan aksi.

Air mata aku seringkali mengalir apabila tibanya babak-babak yang menyayat hati untukku tatap. Terasa bagaikan aku pula yang berada di dalam filem tue. Hmm, aku bersimpati terhadap watak-watak yang berjaya membuatkan aku memburaikan air mata tatkala menontonnya. Di pengakhiran cerita nie, aku sendiri yang termenung jauh. Memikirkan situasi cerita berkenaan terutamanya watak Fahri. Sungguh tersentuh hatiku tatkala melihatnya diuji sebegitu oleh Yang Esa. Adakah aku mampu melalui pelbagai rintangan yang dilalui oleh Fahri? Jawapannya, tidak. Aku tak sekuat Fahri. Alangkah perwatakan yang dibawa oleh Fahri tue tersemat jauh dalam hatiku.

P/S: Maaf ya semua. Sejak kebelakangan nie, aku agak emosional sebab peristiwa yang berlaku terhadap aku tempoh hari. Ketika nie, aku sedang cuba keluar dari kepompong kemelut tue. Insya Allah, tak lama lagi. Bersabar ya Fahmi!

0 comments: