Tuesday, July 7, 2009

Jadual Projek Sarjana Muda 1

Salam Mesra. Alhamdulillah, hari nie sedang sibuk mengemas segala keperluan barang. Insya Allah, esok, kalau tak ada aral melintang, bertolak pulang ke Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Skudai. UTM, tunggu kepulangan aku...

Hmm, dalam sibuk mengemas nie, tiba-tiba aku dapat email daripada salah seorang pensyarah fakulti aku. Dr. Goh Kian Mau. Berkaitan dengan Projek Sarjana Muda (PSM) bagi pelajar-pelajar tahun akhir. Ceh, tak sangka aku. Pejam, celik, pejam, celik dah Tahun 3 dah. Aduhai, sekejapnya perjalanan hidup nie. Dulu, berangan-angan nak habis cepat. Haa, sekarang nie, ambil. Nak sangat. Email Dr. Goh adalah mengenai jadual untuk PSM 1 sepanjang semester nie. Dan yang paling mengejutkan aku adalah proposal presentation yang bakal berlangsung sebulan saja lagi dari tarikh hari nie. Pergh, memang sebulan nie, masa gawatlah bagi aku. Tajuk dah dapat lama dah. Tapi, sampai sekarang aku blur dengan tajuk nie. Semua isi, jurnal, informasi mengenai tajuk yang berkaitan dengan PSM aku nie, semua aku redah. Siap simpan lagi dalam softcopy. Hmm, nak kena jumpa dekan kesayanganlah jawabnya. Kalau tak, faham-faham sendirilah ya. Sila imaginasikan situasi tersebut secara bersendirian. Hehehe...


P/S: "Immobilization of Bacterial Cells in MCM41 for Biodegradation of Orange II", di manakah letaknya petunjuk untuk dirimu?

0 comments: