Sunday, August 2, 2009

Sejenak Di...

Assalamualaikum dan Salam Warkah. Alhamdulillah, akhirnya perancangan yang tidak dirancang secara mengejut membuahkan sebuah lagi episod kenangan yang mampu mencoretkan segala-galanya. Alhamdulillah, syukur kepada-Nya.

Kelmarin, bersamaan 1 Ogos 2009, saya bersama-sama dengan 4 orang teman yang lain pergi ke tempat yang aman damai di daerah Pontian. Kelana kami ke sana hanyalah sekadar untuk melepaskan lelah setelah saban minggu berhempas pulas melaksanakan apa yang patut sebagai seorang mahasiswa tahun akhir pengajian.

Baiklah. Malas nak khabar warkah yang panjang di sini. Hanya beberapa keping foto mampu mengungkap segala-galanya. Sekeping gambar mampu mencoretkan 1001 cerita dan kenangan. Sekian, wassalam.


Jeram, lokasi di mana tempat kami beriadah

Penulis bergambar di bawah terjunan air

Penulis bergambar bersama-sama dengan saudara Md Roslan Md Ikubar yang berlatar
belakangkan jeram




Kami berlima bergambar kenangan sebelum berangkat pulang ke UTM

P/S 1: Sebenarnya, pemergian kami nie memang betul-betul tidak dirancang dan hanya diluahkan ideanya oleh saudara Mohd Fadhli Rosli ketika saya bersama-sama dengannya sedang menjamu selera tengah hari di Arked Meranti sebelum pulang semula ke makmal pada hari Jumaat lepas.

P/S 2: Hanya seorang saja yang merupakan mahasiswa Tahun 2, manakala yang selebihnya merupakan mahasiswa tahun akhir yang mengikuti riadah nie.

P/S 3: Ketika sedang beriadah di sana, sebenarnya, ada sebuah kisah yang tidak diduga terjadi kepada salah seorang teman saya nie. Hehehe... Biarlah rahsia. Rahsia yang menjadi pegangan antara kami.

P/S 4: Pada mulanya, kami berhasrat untuk bertolak dari UTM sebelum jam 8 pagi. Namun, atas kelewatan oleh beberapa orang, maka, akhirnya, kami semua berjaya melepasi pos kawalan UTM sekitar jam 9.30 pagi. Huhuhu...

0 comments: