Wednesday, September 30, 2009

Penghujung September: Pengertian Di Sebaliknya

Assalamualaikum dan Salam Mukadimah kepada semua...

Sedar atau tidak, hari ini telahpun menginjak masuk hari yang ke 11 Syawal, dari tarikh blog ini dinukilkan. Dan, antara sedar atau tidak, para mahasiswa yang sedar melanjutkan pengajian masing-masing di institusi pengajian tinggi di Malaysia bakal menghadapi peperiksaan akhir semester tidak lama lagi. Ketika ini, setelah pulangnya kita dari bercuti berhari raya, semestinya, rutin harian kita sebagai seorang pelajar telah kembali sedia kala. Tugasan akademik, ujian, kuiz dan pelbagai lagi isu yang berhubung kait dengan kehidupan rutin mahasiswa kembali berjalan seperti biasa.

http://www.rotherham.ac.uk/site_images/other/learningCentre1.jpg

Namun, masih ada lagi di kalangan kita yang masih lagi dibuai mimpi-mimpi indah dan mengeksploitasi masa yang ada dengan perkara & hal yang kurang memberi manfaat terhadap persediaan dan persiapan ke arah peperiksaan akhir yang bakal menjelang kurang dari sebulan saja lagi. Jadi, di kesempatan ini, saya mengajak kalian semua serta diri saya sendiri agar bersama-sama mengoptimumkan masa yang ada dengan rutin ilmiah dan akademik. Percayalah, masa yang ada kini sebenarnya hanyalah waktu kecederaan yang sememangnya singkat dan sekiranya kita benar-benar menggunakannya.

Ayuh, semarakkan masa yang ada dengan kamus ulangkaji. Ingatlah harapan dan doa ibu bapa yang sentiasa mengharapkan yang terbaik daripada anak-anaknya. Jangan kita menghampakan impian, harapan, hasrat dan doa mereka saban hari.

Selamat Mengulangkaji Pelajaran.

Wassalam dan Salam Mesra...

2 comments:

all the best menjelang finals..

Thank you sis...
All the best to you too...
:)