Thursday, May 20, 2010

Murabbi Cinta

http://www.esasterawan.net/esasterawan/file_load.asp?ID=3278

Murabbi Cinta - buku ketiga yang dinukilkan oleh seorang penceramah terkenal, Ustaz Hasrizal Abdul Jamil usai buku Aku Terima Nikahnya dan Bercinta Sampai Ke Syurga. Buku ini adalah kesinambungan dari buku-bukunya sebelum ini yang masih menitik beratkan soal kekeluargaan.

Buku ini masih lagi mengetengahkan dan mengekalkan gaya-gaya penulisan yang santai serta luahan bercerita yang disusuli dengan pelbagai onak ranjau kehidupan realiti dalam meniti kehidupan berkeluarga. Di samping itu, buku ini juga turut mengajak para pembaca untuk kembali kepada fitrah penciptaan cinta.

Bagi saya, buku ini adalah salah satu koleksi yang saya fikir patut untuk dimiliki kepada sesiapa yang telahpun memiliki kedua-dua buah buku tulisan Ustaz Hasrizal ini. Ianya merupakan lanjutan terhadap apa yang ingin dikupas dan diperkatakan mengenai soal-soal rumahtangga. Dan, saya tertarik dalam salah satu bab di dalam buku ini yang menceritakan bagaimana seorang manusia agung, iaitu Rasulullah saw, mengenai cintanya terhadap umatnya.

"SEPATUTNYAadalah sesuatu yang diperlukan untuk kita menetapkan matlamat, tetapi ia juga boleh menjadi racun yang memusnahkan kehidupan berumahtangga..."

0 comments: