Thursday, June 11, 2009

Catatan Diari 6 Jun 2009

0550 Bangun pagi & membersihkan diri
Alahai, kelatnya mata nie...
Hari nie hari apa? Hari Sabtu?
Hmm, sudah. Hari nie balik kampung. Cepat, lambat bersiap nanti...

0615 Solat Subuh

0700 Keluar dari rumah
Barang semua dah masuk dalam kereta?
Apa lagi ya?
Suis lampu? Dah matikan...
Suis elektrik? Dah matikan juga...
Pintu pagar? Dah dikuncikan...
Hmm, apa lagi ya?
Seronoknya dapat balik kampung hari nie...
Dah 6 tahun berkelana, baru sekarang dapat peluang balik...

0715 Beli sarapan pagi
Nasi lemak!!!

0730 Bertolak dari Selayang, Selangor ke Kepala Batas, Pulau Pinang
Hai, riangnya dalam hati...
Abah ikut Rawang ke?

0800 Tertidur
zzZZzz...

0840 Berhenti rehat di kawasan Rehat & Rawat Behrang
Mari makan...
Yum yum...
Perut kosong nie dari tadi lagi...
Bismillah...

0900 Menyambung kembali perjalanan ke utara Semenanjung Malaysia
Aiseh, mata nie beratlah pula...
zzZZzz...

1140 Tiba di terowong lebuhraya selepas Tol Ipoh

1315 Tiba di perkarangan rumah atuk sebelah abah
Hari nie kakak saudara aku akad nikah...
Pukul 11 pagi tadi...
Tak sempat sampai...
Hari nie ada kenduri sedikit untuk semua ahli keluarga...
Kenduri kahwin minggu depan...
Tak sempat nak balik kampung waktu tue sebab adik aku daftar masuk Kolej Matrikulasi Johor 15 Jun nie...

1715 Bertolak ke rumah nenek di Tikam Batu
Nenek nie yang menjaga abah sejak ibu kandung abah meninggal dunia sejak kecil lagi...

1815 Bertolak ke rumah atuk sebelah mama di Simpang Empat, Alor Setar, Kedah

1920 Tiba di perkarangan rumah atuk
Alhamdulillah, sampai juga akhirnya...
Wan apa khabar?

2115 Makan malam
Makan malam hari nie istimewa sedikit...
Makan pulut putih dengan durian...
Lazat...
Dah cuba?

2200 Menonton televisyen
Drama 'ABAM' di TV3...
Sedihnya cerita nie...
Sob sob...

0000 Tidur
Letihnya badan hari nie...
zzZZzz...

2 comments:

noraslinda said...

aku pun tgk cite abam..sedih gak, tp abam ni lurus bendul sgtla, ikut je kata adik die.tp endin die xla sedih aku ingat dia mati.

>Noraslinda: Yup...

Bagi aku, walaupun tak sedih sangat ending tue, orang yang macam tuelah yang sebenarnya dicari-cari...

Sanggup berkorban untuk orang lain namun, mestilah berkorban untuk tujuan yang baik...

Bukan macam Abam tue, semua sekali dia berkorban...