Tuesday, June 23, 2009

Dilema di Saat Akhir...

Assalamualaikum dan Salam Perkhabaran kepada semua...

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga menukilkan sesuatu di ruangan kali nie. Sebelum nie, banyak mengupas aliran-aliran arus perdana yang banyak mendebatkan sesuatu isu, kemudian baru diterjemahkan mengenai luahan perasaan atau pandangan, kritikan dan cadangan melalui sudut perspektif pemikiran aku.

Hmm, petng tadi sebelum Maghrib aku dapat panggilan daripada seseorang yang inginkan bertanya khabar daripada aku. Alhamdulillah, sudi juga orang berkenaan untuk bertanyakan mengenai keadaan aku di sini. Namun, setelah lama saling ingin mengetahui di antara satu sama lain, keluar pula topik lain yng dibincangkan. Aku kini dalam fasa akhir untuk menamatkan latihan industri di FRIM nie. Tapi, hati aku dipalit dilema berkenaan berita yang baru aku dengar melalui individu tersebut.

Apa yang sedang berlaku sekarang nie? Alangkah diri nie mampu terbang ke selatan tanah air untuk mengetahui apa yang sebenarnya berlaku. Ya Allah, semoga Kau lindungilah kami dari dugaan yang mampu memecah belahkan kami.


Komentar penulis: Aduhai, nie yang rasa nak minta habis awal latihan industri nie. Kalau dapat seminggu, alhamdulillah. Kalau tak, 2 haripun dah memadai. Alahai, apalah agaknya yang sedang berlaku di sana ya?

0 comments: