Sunday, September 27, 2009

Cerpan: Konfrontasi Realiti Hati (Bahagian 47)

“Nazmi, apa bendanya yang kau nak bagi ni? Macam penting saja,” ujarku dengan nada yang penuh kehairanan. Nazmi mendekati aku sambil di tangan kanannya memegang sekeping sampul surat berwarna merah jambu. Dihulurkannya terus kepada aku.

“Apa ni, Nazmi?”

“Kau bukalah sampul tu. Kau tahulah nanti apa isi kandungannya.”

Aku terus membuka sampul berkenaan. Perlahan-lahan aku mengeluarkannya. Aku terkedu. Aku menjeling ke arah Nazmi.

“Nazmi, betul apa yang aku baca ni?” soalku dengan suara seolah-olah tidak percaya.


“Betul, Amir. Insya Allah, kalau tak ada aral melintang, lagi 2 bulan aku kahwin. Kau tengoklah sendiri tarikh yang tertera dalam kad jemputan tu.”

“Tahniah, Nazmi. Tahniah. Aku tumpang gembira dengan perkhabaran gembira ni.” Aku terus memeluk erat tubuh Nazmi. Linangan air mata kegembiraan mengalir laju, menyelubungi seluruh genap ruang tamu ketika itu.


Bersambung...

0 comments: