Wednesday, September 2, 2009

Sepi, Hanya Menanti Jawapan Ilahi...

Aku kini diselubungi dilema. Kini, aku telah mengharungi lebih dari separuh semester bagi semester pengajian kali ini. Entah di mana silapnya, aku rasakan seperti ada sesuatu yang meruntun di sebalik pemikiran aku yang waras ini.

http://saifulislam.com/wp-content/uploads/2007/04/keliru.jpg

Saban hari, tatkala aku bangun saja dari pembaringan, hanya ada satu saja yang terus menyengat mindaku. Amanah. Tanggungjawab sebagai seorang anak kepada ibu bapa dan kepada hamba-Nya. Namun, sejak akhir-akhir ini, aku dapat rasakan seperti ada yang tidak kena dengan diriku ini. Barangkali risau. Mungkin. Atau sebenarnya aku terlalu obses memikirkan masa hadapan aku yang bakal aku lalui kelak.

Sehingga kini, aku masih lagi mencari-cari formula terbaik bagi diriku. Hasrat dan harapan mama dan abah masih belum lagi aku tunaikan. Ya Allah, di kesempatan ini, aku memohon kepada-Mu, tunaikanlah hasrat mereka. Berikanlah aku peluang dan kesempatan yang ada pada kali ini untuk menunaikan apa yang mereka inginkan daripadaku, sebagai seorang anak. Ya Allah, Engkau Yang Maha Mendengar Lagi Maha Mengasihani.

0 comments: