Thursday, June 25, 2009

1990 hingga 2008. Berapa Agaknya Ya?

Assalamualaikum dan Salam Ceria semua...

Alhamdulillah, aku masih lagi diberikan keizinan oleh-Nya untuk meneruskan segala perjuangan yang masih lagi berbaki dalam diri nie, terutamanya ke arah jalan yang diredhai oleh-Nya.


Baiklah, mesti korang semua pelik kenapalah aku nak letak gambar aku yang sedang meneliti dengan khusyuknya tue. Sebenarnya, ada sesuatu yang ingin aku khabarkan kepada korang semua. Nielah dia. Jeng jeng jeng!



Aik, kenapa pula gambar fail bertimbun yang aku hadiahkan terhadap mata korang? Apa kaitannya aku dengan timbunan fail tue semua? Hahaha...

Sebenarnya, hari nie aku seronok walaupun muka agak serius (padahal memang muka aku macam tue pun. Serius memanjang. Sampaikan mama abah sendiripun tegur). Tak adalah bosan sepanjang hari aku seperti kelmarin. Seharian tak buat apa-apapun. Wireless dahlah terlalu perlahan. Sejak kepulangan aku minggu lepas daripada bercuti, terus saja aku dihidangkan dengan sistem wireless yang 'sebaik' macam nie. Aduhai, terima sajalah. Nasib baiklah berpuluh-puluh jurnal aku download dulu. Boleh jugalah dibaca di kala kebosanan yang teramat.

Astaghfirullah! Apa yang aku melalut nie? OK, baik. Kembali ke pangkal jalan, bak kata Poknik, pemilik Kem Rebutia, Gombak. Hari nie, aku ditugaskan oleh penyelia industri aku untuk mencari 4 jenis spesies tumbuhan dalam rekod data bermula dari tahun 1990 hingga 2008. Haa? Terkejut? Kiralah sendiri jumlah tahun yang terkumpul untuk rekod data tue. Setiap tahun pula ada 12 bulan. Haa, darab sendirilah untuk mendapatkan jumlahnya. Namun, hati aku puas hari nie. Diberi tugas lain dari yang lain. Dan, yang paling membuatkan aku terkejut adalah penyelia industri aku. Dia tak percaya yang aku mampu menganalisis 4 buah fail yang setebal tue dalam masa sehari saja. Ya ke dia tak percaya? Biasalah tue. Dah hati gembira, buat apapun pantas. Ya tak? Hehehe...

Bercakap mengenai hati gembira nie, sebenarnya, akupun tak pasti. Aku gembira atau tak. Entahlah. Banyak sangat benda yang aku fikir sampaikan aku sendiri juga yang pening. Nak rehat saja sekarang nie. Namun, kena tunggu selepas minggu depan, barulah boleh rehat serehat-rehatnya. Maklumlah, Insya Allah, Jumaat depan adalah tarikh untuk aku menghantar laporan dan buku log industri ke fakulti tercinta. Fakulti Biosains & Biokejuruteraan. Ya ke fakulti tercinta? Mengarutlah aku nie.

Baiklah, setakat nie saja dulu warkah kali nie. Warkah luahan emosi. Namun, belum lagi untuk aku utarakan emosiku yang sebenar. Allright, I'm off.

Assalamualaikum...

0 comments: