Friday, July 31, 2009

Sepetang Bersama...

Assalamualaikum dan Salam Warkah kepada anda semua. Pada tarikh 29 Julai yang lalu, fakulti saya telah mengadakan sebuah slot yang dinamakan 'Intellectual Discourse'. Ianya berlangsung pada pukul 2.30 petang yang menampilkan seorang pencermah dari luar, iaitu Dr. Haitham Idrris, yang berasal dari Lubnan dan mengajar di salah sebuah institut pengajian di UK. Ceramah beliau adalah berkaitan dengan projek penyelidikannya semasa beliau masih lagi melanjutkan pengajiannya di peringkat Doktor Falsafah.

Pencermah, Dr. Haitham Idrris

Penulis yang sedang memberikan fokus terhadap seminar tersebut

Dr. Goh Kian Mau (berbaju biru tua) sedang khusyuk mendengar dan meneliti sesuatu
di atas mejanya


Rakan-rakan yang datang juga turut sama memberikan tumpuan mereka terhadap
seminar berkenaan


Sebenarnya, ceramah atau lebih dikenali sebagai seminar nie aku hanya ketahui sehari sebelum, atau sebetulnya pada malam sebelum berlangsungnya seminar terbabit. Meskipun hati nie agak berat untuk menghadiri seminar tersebut, namun, disebabkan arahan dan perintah yang diberikan oleh Ketua Jabatan Sains Biologi, iaitu Dr. Shafinaz Shahir, maka saya pun hadir ke seminar tersebut dengan harapan agar ianya tidak menyebabkan markah bagi Projek Sarjana Muda saya ditolak. Namun, anggapan saya hampa. Kehadiran bagi seminar nie langsung tdak diambil oleh pihak berkenaan. Saya sama sekali agak terkilan tapi, sedikit sebanyak saya mendapat input yang berguna dari sesi seminar tersebut.

P/S: Ada hikmah di sebalik kejadian yang berlaku meskipun hati masih lagi agak keberatan untuk melangkah pergi sebenarnya.

0 comments: